Amsterdamse Gay Pride heeft nieuwe identiteit

De Amsterdamse Gay Pride heeft een nieuwe naam en uitstraling, ontwikkeld door brand designbureau VBAT in opdracht van de gemeente Amsterdam. Vanaf vandaag zal het feestelijke weekend in de eerste week van augustus de naam ‘We are Amsterdam Pride’ dragen. De naam kan worden vertaald naar diverse communicatie-uitingen waarin de gay-community aan het woord is: We are Proud, We are Dancing, We are Coming Out. Het project borduurt voort op het citybrandingproject ‘I Amsterdam’.

Het nieuwe beeldmerk verwijst naar een bloem die uitgekomen is en in bloei staat. De contouren van de bloem worden gevormd door de herkenbare Amsterdamse grachtenpanden. Het logo staat symbool voor bloei, stralen, trots en jezelf kunnen zijn.

De corporate identity is doorgevoerd in de stationary en diverse promotionele uitingen en luidt de nieuwe koers van verbreding en verdieping van het jaarlijkse evenement in. Dit jaar ligt de organisatie in handen van Pro Gay.

Verantwoordelijk vanuit VBAT:
Creative Director            Rob van Gijzelen
Account Director            Henk Christophersen
Sr Designer                    Jasper van Delft

Vanuit Gemeente Amsterdam    
Egbert Wolf

Over VBAT
VBAT is een internationaal georiënteerd brand designbureau gespecialiseerd in merkontwikkeling (consultancy, concept en design). VBAT levert hierbinnen een breed spectrum aan disciplines zoals corporate, retail, interactive en packaging design. VBAT bestaat sinds 1984 en is met 90 medewerkers uitgegroeid tot een 10M + bureau. Op basis van de inzet van creativiteit als business driver is VBAT in staat een visuele merkexpressie van een bedrijf, dienst, product of omgeving te creëren en hiermee merken tastbaar te maken voor hun doelgroep. VBAT is onderdeel van WPP, ‘s werelds grootste marketingcommunicatienetwerk.